گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی انواع آب‌نما در ویلا و کاربرد آن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-02
آبنما

محوطه‌سازی و طراحی فضای سبز اغلب برای خانه‌های بزرگ با فضای سبز، چمن و محوطه‌سازی اطراف ویلا انجام می‌شود. فواره‌ها، چشمه‌های مجازی کوچک و فواره‌ها در سبک‌ها و الگوهای مختلف می‌توانند برای طراحی فواره‌ها در این مکان‌ها استفاده شوند. عوامل مهمی در طراحی یک باغ یا آب‌نما مسکن وجود دارد.در اصول طراحی آب‌نما در ویلا و باغات سه عنصر اصلی شامل مدل سبک، نحوه کار آب و اندازه آن در نظر گرفته‌شده‌است.

فضای سبز و متخصصان محوطه‌سازی و طراحان چشمه‌های مناسبی برای مشتریان خود ارائه می‌دهند.آنچه مهم است این است که فواره طراحی باید از نظر ظاهر زیبا باشد و بتواند منظره جذابی را به حیاط و فضای سبز اضافه کند. ویلاهای مجلل در شمال که منطقه وسیعی دارند، معمولاً بهترین گزینه برای طراحی یک چشمه و اجرای پروژه‌های فواره است.شما به‌عنوان مالک ویلا، هنگام تصمیم‌گیری درباره طراحی ویلا و خدمات محوطه‌سازی ایده‌های جدیدی در ذهن دارید.

طراحی آب‌نما در ویلا

شما ممکن است آخرین مدل‌های باغ یا آبنما خانگی را بررسی کرده باشید در هر صورت امکان طراحی انواع مختلفی از آبنماها وجود دارد، تا زمانی که دقیقاً بدانید که چه چیزی نیاز دارید و دقیقاً در کجا باید آبنما نصب شود.ابعاد و اندازه فواره باید همانند اندازه ویلا یا فضای حیاط باشد. برخی ترجیح می‌دهند یک گودال کوچک با یک فواره کوچک در کنار حیاط داشته‌باشند تا یک نمای فضایی محدود برای آن‌ها ایجاد کنند; اما برخی ترجیح می‌دهند یک استخر در وسط حیاط بسازند و یک فواره بزرگ در وسط طراحی کنند.

همه این ابعاد و ابعاد یا مدل‌ها دقیقاً مسائلی هستند که در اصول طراحی آبنما برای باغ و ویلا مشاهده می‌شوند.با توجه به اهمیت طراحی آبنما برای محوطه‌سازی و طراحی فضای سبز در ادامه، شما را به زیباترین مدل‌های آبنما برای باغ‌های و آبنماهای خانگی معرفی می‌کنیم. در هر بخش یک ایده کامل دارید که می‌توانید از آن الهام بگیرید.

یکی از انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی دکوراسیون سبک مدرن است. شما می‌توانید ویلاهای خود را به سبک مدرن طراحی کنید، تا زمانی که عناصر طراحی مدرن را بشناسید و تجهیزات مناسب را از نظر رنگ، ابعاد و اندازه انتخاب کنید.

آب‌نما میانی

یکی از ساده‌ترین و زیباترین مدل‌های طراحی آب‌نما در ویلا درواقع یک سوراخ سنگی است که می‌توانید با گل‌ها و گیاهان مناسب پوشش دهید. این سوراخ شبیه فنری است که از قلب زمین بیرون می‌آید و منظره جذابی از باغ یا ویلای شما ایجاد می‌کند.

یک سوراخ به‌صورت حرفه‌ای در زمین ایجاد می‌شود تا جریان آب را به‌سمت بالا هدایت کند. این گودال توسط سنگ‌هایی که با خزه پوشیده شده‌اند احاطه‌شده‌است. طراحی این بخش برای باغ بسیار جذاب است.

مدل فواره برای ویلا

طراحی فواره به‌شکل فواره‌ای کوچک

ایده طراحی عالی دیگری برای یک فواره این است که قابلمه را در ردیفی مرتب در حیاط یا حیاط قرار می‌دهید، در حالی که یک فواره کوچک از وسط قابلمه به بیرون هدایت می‌شود. این نما که این مجموعه از گلدان‌های آبنما در باغ و حیاط ایجاد می‌شوند شبیه به‌چشمه‌ها هستند که از یک ظرف بیرون می‌آیند.

هزینه ساخت آب‌نما در ویلا

معماران برجسته ایرانی در چند سال اخیر در ایران زندگی کرده‌اند و بسیاری از شاهکارهای جهان از جمله مسجد نصیر الدین در شیراز، شاه طهماسب، باغ ارم، و … نمونه‌هایی برجسته از کارشان هستند. ساخت فواره آب یکی از این آثار است و در دوران باستان و در دوران سلطنت پادشاهان پارسی، فراوانی در کاخ‌ها و میادین بزرگ شهر وجود داشته‌است. اما امروزه با پیشرفت در زمینه معماری، ساخت‌وساز و طراحی فواره‌ها در انواع مختلف، مدل‌ها و ابعاد در حال افزایش است و می‌تواند علاوه بر زیباسازی باغ و ویلا در بسیاری از آپارتمان‌ها و ویلا مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین استفاده‌های آبنما، علاوه بر موقعیت آن در ویلا، میادین شهری و پارک‌ها می‌تواند شامل ساخت آن در داخل رستوران‌های سنتی و بزرگ، داخل لابی آپارتمان‌ها، دفاتر بزرگ، هتل‌های لوکس و همچنین برخی از منازل در داخل اتاق باشد.

نکات مهمی که در طراحی آب‌نما در ویلا باید مد نظر قرار دهید

در طراحی و ساخت یک فواره آب، باید به نکات بسیاری توجه کنید که به خدمت شما ادامه خواهیم داد.

آب نما باید از درختان دور باشند:

ایجاد یک آبنما در نزدیک درختان باعث آلودگی خواهد شد. به‌خاطر وجود بسیاری از حشرات درون درختان و همچنین ریزش برگ‌های درختان در فصول سرد و مکانی که در آن پرندگان تخم خود را در شاخ و برگ‌های درخت قرار می‌دهند، بسیاری از آلاینده‌ها در درخت از جمله فضله پرندگان، حضور درختان برگریز و ری به درون آب می‌ریزند. و در طول زمان باعث ایجاد آلودگی و همچنین مسدود کردن پمپ و شیر آب خواهد شد.

آب نما را از باد دور نگه دارید:

طرح آبنما باید در نظر گرفته‌شود. پرداختن به ساختن یک فواره آب یک طرف مساله است و انتخاب مکان اشتباه برای ساختن آن، مکان دیگری است. بهتر است به کمک یک مهندس واجد شرایط برای انتخاب مکان مناسب برای نصب آبنما کمک کنید. طراحی آبنما به این دلیل است که اگر آن را در جایی قرار دهید که باد قوی باشد، به‌طوری که آب به زیبایی شما برخورد نخواهد کرد. همچنین با باده‌ای شدید، آب در ساخت‌وساز آبنما پخش خواهد شد و حتی از لبه استخر عبور خواهد کرد و باعث می‌شود که آب بر روی سرها و صورت‌ها پاشیده شود.

ذخیره مناسب آب:

به‌منظور حفظ تلفات آب و فواره، بهتر است از منبع ذخیره آب مناسب در ساخت آن استفاده کرد که هم مصرف آب و هم آب را حفظ می‌کند.ایمنی و حفاظت در ساخت آبنما: پوشش کامل اجزای مختلف و قسمت‌های طرح آبنما با استفاده از آهن و … برای افزایش ایمنی

سیستم زه‌کشی:

برای تمیز کردن داخل و بیرون فواره در استخر و تمام قسمت‌های آن، یک سیستم زه‌کشی مناسب آب باید نصب شود.

سیم‌های برق مناسب:

همانطور که می‌دانید، آب هدایت الکتریکی است و حفاظت مناسب و سیم‌های برق در ساخت چنین مکان‌هایی بسیار مهم است. برای سیم‌کشی مناسب سیم برق در داخل فواره، بهتر است که آن را کاملاً امن کنیم و از مجرا برای عبور سیم برق استفاده کنیم، که علاوه بر عمر سیم برق، تلفات انسانی را به صفر کاهش می‌دهد.

استفاده از سوییچ‌های توان مناسب برای نوع پمپ:

بسیاری از طراحی ویلا و شرکت‌های چشمه ممکن است به این نکته توجه زیادی نداشته‌باشند. اما باید بدانید که پمپ‌ها در فواره‌ها توان مصرفی خود را دارند و انتخاب یک سوییچ توان مناسب با سیم‌کشی مناسب بسیار موثر است و توان پمپاژ آب را تعیین می‌کند. بنابراین انتخاب سوییچ قدرت مناسب برای نورپردازی و پمپ باید براساس توان آن انتخاب شود.

انواع مختلف آب‌نما

آبنما ها براساس موادی که در آن‌ها بکار می‌رود، مدل‌های متفاوتی دارند، که ما می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای نصب آن در ویلای خود و مکان‌های مورد علاقه خود داشته‌باشید.

آبنما موزیکال

این نوع فواره عمدتاً در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و در طراحی چشم‌انداز ترکیبی از نور و موسیقی، این نوع فواره را ایجاد می‌کند. اولین ایده ساخت این نوع فواره توسط یونانی‌ها گرفته شد. صدای دلنشین آبی همراه با موسیقی و آواز دل‌پذیر می‌تواند روح هر انسانی را به پرواز درآورد. ساختن یک فواره این نوع فواره می‌تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که تازه از اروپا بازگشته اند. طراحی آبنما نیز با استفاده از انواع مختلفی از نور در آب با استفاده از کنترل‌کننده‌های مدرن می‌تواند محیط اطراف آبنما را زیباتر کند. بسته به نوع امکانات اضافه‌شده در ساخت این نوع فواره، قیمت متفاوتی می‌تواند برای آن تعریف شود.

آبنما صخره‌ای سنگی

با توجه به‌وجود سنگ در داخل سنگ‌ها، طراحی یک چشمه سنگی به‌طور کلی یک سنگ نامیده می‌شود. انواع سنگ‌های زیبا از قبیل سنگ زیبا، سنگ، گودال معدنی و نوع ورق در ساخت این نوع فواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن عموماًً در کافه‌تریا استفاده می‌شود، اما به‌طور گسترده در ویلاها، پارک‌ها و بسیاری از مناطق توریستی و تفریحی استفاده می‌شود. از مواد مصنوعی نیز برای ساخت یک چشمه سنگی استفاده می‌شود که از سیمان ساخته‌شده‌است. علاوه بر ساختن فواره‌ها سنگی نیز می‌توانید از آبنما سنگی برای زیباتر کردن حیاط پشتی خود استفاده کنید. وجود نوره‌ای زیبای روی صخره‌ها می‌تواند به زیباسازی محیط در شب اضافه شود.

آب‌نما دیواری

نوع دیگری از فواره است که اغلب در هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود که مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد. استفاده از سنگ‌های زیبا در ساخت این نوع فواره به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی نیز ترجیح می‌دهند در کنار فواره دیواری نور مناسبی ایجاد کنند که زیبایی محیط را نیز افزایش خواهد داد. طرح آبنما به‌طور کلی، فواره وال نوع سنگی بیش از سنگ کانی است. چون هر دو نور است و زیبایی خاصی دارد. بسته به طعم، می‌توانید از سنگ‌های کوچک یا بزرگ در ساخت آبنما استفاده کنید. مهم‌ترین مزایای استفاده از سنگ رس در ساخت پیکره‌های سنگی و سنگی، دوام بالا، مقاومت به دماهای بالا، ضد فرسایش و پوسیدگی در هنگام مواجهه با نور خورشید و آب است. البته، علاوه بر مواد معدنی، مواد دیگری نیز می‌توانند در ساخت فواره‌ها استفاده شوند.

آب‌نما شیشه‌ای

یکی از جدیدترین و زیباترین انواع آبنما ها در عصر حاضر، آبنما هایشیشه‌ای هستند که سال‌ها مورد توجه بسیاری از مردم به‌ویژه ادارات قرار گرفته‌است. اجزای استفاده‌شده در ساخت آن ترکیبی از آب با نور مناسب و شیشه است. طراحی آبنما عمدتاً در مناطق مسکونی، هتل‌های لوکس، محیط‌های تجاری و اداری استفاده می‌شود. ساخت فواره به گونه‌ای انجام می‌شود که چندین پمپ آب، آب را به قسمت فوقانی شیشه پمپ می‌کنند و جریان آب را با استفاده از چندین led زیبا و زیبا حرکت می‌دهند. می‌آورد. قیمت آن بسته به نوع طراحی متفاوت است. همچنین استفاده از این فواره‌ها در خانه‌های مسکونی بهترین انتخاب است زیرا در معرض باد و هوای آزاد قرار ندارد و آب در اطراف پخش نمی‌شود.

آب‌نما مدرن

فواره جدید یک انتخاب چندمنظوره است که انواع مختلف فواره‌ها وجود دارد. طراحی آبنما استفاده از مواد سنگی، سرامیک، شیشه با نور زیبا و آهنگ‌های دلپذیر با کنترل‌کننده‌های هوشمند است که می‌تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای افرادی باشد که تمایل به مدرنیسم و دور شدن از دوران کلاسیک دارند. ساخت فواره آب مدرن مبتنی بر سیستم‌های هوشمند و سبک جدید است و امکان ایجاد طرح‌هایی زیبا و چندمنظوره وجود دارد که می‌تواند براساس سلیقه شخصی نصب و ایجاد شود.

نتیجه‌گیری

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت ویلاهای معمولی فلت و دوبلکس است و انواع ویلاهای دوبلکس و فلت را  در مدل‌های مختلف را باتوجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و عرضه می‌کند. تمامی افرادی که در این شرکت مشغول به‌کار هستند و زبده‌ترین و ماهرترین افراد درزمینه ساخت ویلا هستند.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×