گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مربوط به کاشی‌کاری داخل استخر ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-01-14
کاشی کاری داخل استخر ویلای شمال

یکی از بخش‌های مهم برای طراحی داخلی در هر استخر کاشی‌کاری استخر است. در این مقاله قصد داریم تا کاشی‌کاری داخل استخر ویلا شمال را بررسی کنیم.

انواع استخر

ساخت استخر سرپوشیده

به‌طور کلی روش‌های مختلفی برای ساخت استخر سرپوشیده وجود دارد. نکته مهمی که باید در ابتدا مد نظر قرار دهید این است که ساخت استخر سرپوشیده با استخر های بدون سقف متفاوت است و مراحل ساخت این دو مدل از استخر با یکدیگر یکی نیستند.

ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت استخر سرپوشیده عبارتند از: ساخت استخر به کمک یک قاب فایبر گلاس و لایه عایق ضد آب پلاستیکی  روی چمن، حفر زمین و دیوار چینی و یا استفاده از غلاف های عایق. برای اینک انتخاب کنید کدام روش ساخت مناسب ویلای شما است باید ابتدا به چند نکته اساسی توجه کنید و براساس این نکات روش ساخت مناسب را برای ساخت ویلایتان انتخاب کنید.

به استخر با چه ابعادی نیاز دارید؟

استخر شما قرار است سرپوشیده باشد یا سرباز؟

فرم و شکلی که برای استخر در نظر دارید چیست؟ قبل از اقدام به ساخت باید نقشه استخر را طراحی و در اختیار داشته‌باشید.

امکانات خاصی که برای استخرتان مد نظر دارید چیست؟

برای ساخت استخر می‌خواهید از جمله موادی استفاده کنید؟

پیش از اینکه برای ساخت استخر دست به‌کار شوید باید جواب تمام سؤالاتی که مطرح کردیم را برای خودتان کاملاً مشخص کنید. نمی‌شود بدون مشخص کردن نوع مواد برای ساخت و داشتن نقشه مناسب، برای ساخت استخر اقدام کنید. اگر خودتان تخصص و مهارت کافی در این زمینه ندارید حتماً از افراد ماهر و حرفه‌ای کمک بگیرید. شاید نیاز باشد مبلغی را خرج کنید اما در عوض استخری کاملاً  اصولی خواهید داشت. در ادامه مقاله تمام سؤالاتی که مطرح کرده‌ایم را به‌طور کامل و شفاف توضیح می‌دهیم تا جای ابهامی برای شما باقی نماند.

ابعاد استخر

مسلم است که اولین نکته‌ای که در هنگام ساخت استخر باید مد نظر داشته‌باشید ابعاد زمینی است که برای ساخت استخر در ویلا در اختیار دارید. مسلم است که ابعاد استخر شما در نهایت کاملاً وابسته به متراژ زمینی است که برای ساخت استخر درنظرگرفته اید. اگر ویلای شما از پیش‌ساخته‌شده است و شما آن را خریداری کرده و بعد به فکر ایجاد استخر در آن افتاده‌اید، ساخت استخر در داخل ساختمان ویلا هزینه بسیار بالایی برای شما دارد، در این جور مواقع ساخت استخر در محوطه باز ویلا بهترین انتخاب برای شما است.

برای ساخت استخر در محوطه ویلا نیز باید توجه‌داشته‌باشید که زمان کافی برای ساخت استخر در اختیار دارید یا خیر. به‌عنوان مثال ساخت استخر در فصل زمستان در محوطه باز ویلا اصلاً مناسب نیست، بارش باران و برف در فرایند ساخت اختلال زیادی ایجاد می‌کنند. لذا در هنگام شروع به‌کار برای ساخت استخر باید توجه‌داشته‌باشید که مدت‌زمان ساخت به فصول سرد که احتمال بازش باران و برف در آن وجود دارد تداخل نداشته باشد.

حال اگر شما در حال ساخت ویلا هستید و می‌خواهید استخر را در داخل ویلا بسازید برای سرپوشیده و یا سر باز بودن ویلا کاملاً مختار هستید و م توانید در حین ساخت نقشه استخر را در داخل ویلا طراحی کنید و همراه با ساخت ویلا، ساخت استخر را نیز پیش ببرید. در این مرحله به متراژی که در اختیار دارید توجه‌داشته‌باشید تا در انتها برای اتمام کار و گرفتن پایان کار دچار مشکل نشوید.

شکل و ساختار استخر

نکته بعدی که در هنگام ساخت استخر باید مد نظر قرار دهید فرم و شکل استخر است. پس از اینکه متراژی که برای ساخت استخر مد نظر دارید مشخص شد باید برای طراحی شکل استخر اقدام کنی.د در حال حاضر استخر ها به‌شکل‌های مختلفی طراحی و اجرا می‌شوند و شما می‌توانید براساس مساحتی که در اختیار دارید یکی از انواع استخر را انتخاب و اجرا کنید.

در صورتی که شکل استخر درست انتخاب شود هم باعث صرفه‌جویی در فضا و هم در وقت برای شما می‌شود. علاوه بر این موارد شما با انتخاب استخر مناسب هزینه کمتری برای طراحی صرف می‌کنید.

به‌عنوان مثال استخر های ساده مستطیلی هزینه اجرایی کمتری دارند و برای استفاده حداکثری از فضا مناسب هستند،  این مدل از استخر ها خصوصاً برای افرادی که به‌دنبال استخر برای تمرینات شنا هستند انتخاب بسیار مناسبی هستند. استخرهایی که به‌صورت هلالی و فرم دار  هستند علاوه بر پیچیدگی در طراحی و اجرا فضایی زیادی را اشغال می‌کنند و بیشتر برای تفریح مناسب هستند یا تمرین حرفه‌ای شنا و غواصی.

امکانات و تأسیسات

پس از اینکه مساحت در اختیار برای ساخت استخر و ابعادی که برای ساخت استخر مد نظر دارید را مشخص کردید نوبت به مشخص کرد امکاناتی می‌رسد که در استخر خودتان به آن‌ها نیاز دارید.

امکانات و تأسیساتی که برای ساخت استخر به‌کار می‌روند با توجه به نوع استخر متفاوت هستند. امکاناتی که  شما می‌توانید در داخل استخرتان قرار دهید با توجه به نوع استخر و سرپوشیده یا سر باز بودن آن متفاوت هستند. به‌طور کلی برخی از امکانات باید در تمام  استخر ها قرار داشته‌باشند این امکانات عبارتند از :  پمپ استخر، فیلتر استخر، کلر زن، مبدل گرمایش، پمپ گرمایش، نردبان استخر، سیلیس برای فیلتر آب. این موارد باید در تمامی استخر ها قرار داشته باشد علاوه بر این موارد اگر قصد دارید تا به‌صورت حرفه‌ای از استخر استفاده کنید به ابزاری برای تصفیه حرفه‌ای و تخصصی آب نیاز دارید این ابزار عبارتند از:

دستگاه کنترل کلر و کنترل  PH، نانودوزینگ پمپ، چراغ استخر، لوازم جکوزی، پمپ آب جکوزی، پکیج گرمایش و سرمایش استخر، اسکیمر استخر، کفشور استخر، رینگ استیل جکوزی، بلوئر جکوزی، اسکیمر جکوزی، گریل استخر، نازل جکوزی، سرجت جکوزی، چراغ جکوزی، هیتر مناسب برای سونای خشک. این‌ها مواردی هستند که وجودشان در تمام استخر ها واجب نیست و شما می‌توانید بر اساس نیازی که دارید از این موارد در داخل استخر و در حین فرایند ساخت استفاده کنید.

مراحل اجرایی ساخت استخر در ویلا

ساخت استخر در ویلا تابع قوانین خاصی است ک باید حتماً رعایت شوند. ساخت استخر در فضای باز ویلا با ساخت استخر در ساختمان  های سربسته متفاوت است. اجرای درست مراحل ساخت استخر تضمین کننده عمر و کیفیت استخر شما است. شما می‌توانید با توجه به میران بودجه‌ای که برای ساخت  استخر در اختیار دارید، از مصالح مختلفی استفاده کنید. خوشبختانه برای ساخت استخر در ویلا مصالح مختلفی وجود دارند و از این بابت جای نگرانی نیست.

مراحل اجرایی ساخت استخر در ویلا شامل موارد زیر می‌شود:

طراحی ظاهری استخر براساس مکانی که در اختیار دارید

دریافت مجوزهای لازم برای ساخت

گودبرداری و خاک برداری در مکان مرود نظر برای ساخت

صافکاری و شیت بندی قسمت کف استخر

قرار دادن سیستم لوله‌کشی

آرماتوربندی و پیکربندی کف و دیواره های استخر

کابل کشی برق در قسمت‌هایی از استخر که می‌خواهید بعداً چراغ داشته‌باشند.

ساخت دیوارهای کنار استخر

بتن‌ریزی مخصوص قسمت کف استخر

آب بندی دیوارها برای استحکام

پر کردن دیواره های پشتی  و پر کردن فضای داخل استخر

طراحی ظاهر استخر با توجه به مکان مورد نظر و کاربرد آن

اولین‌گام و مهمِ ترین گامی که برای ساخت  استخر باید مدم نظر داشته‌باشید طراحی درست نقشه ساخت با توجه به فضایی است که در اختیار دارید. نقشه استخر باید بر اساس کاربردی که از آن انتظار دارید و فضایی که در اختیار دارید انجام شود.

استخر ها معمولاً  به‌شکل مستطیل طراحی می‌شوند اما در حال حاضر در ویلاهای مدرن از طرح‌های مختلفی برای ساخت ویلا استفاده می‌شود، استخر های داخل و خارجی فروانی وجود دارند که به‌شکل دایره یا چند ضلعی هستند و شما می‌توانید به‌راحتی ا طرح این مدل از استخر ها برای ساخت استخر مد نظر خودتان استفاده کنید. در هنگام طراحی اولیه برای ساخت استخر حتماً توجه‌داشته‌باشید که تمام جزئیات استخر از جمله رنگ استخر، عمق و دیگر جزئیات به‌درستی مشخص شده باشند.

توجه‌داشته‌باشید که استخر هایی که طراحی پیچیده‌تر و غیر معمول تری دارند معمولاً  به هزینه و زمان بیشتری برای ساخت  نیاز دارند. پس اگر برای ساخت  استخر در ویلا عجله دارید طرح‌های ساده و ابتدایی را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید برای تمرین شنا یا غواصی از استخر استفاده کنید  بهترین انتخاب برای شما استخر های مستطیلی شکل است.

نتیجه‌گیری

کاشی‌کاری داخل استخر ویلا شمال از جمله بخش‌های مهم برای طراحی هر استخری است و باعث می‌شود تا استحکام استخر بیشتر باشد علاوه بر این از نظر پزشکی و بهداشتی نیز از انتقال و ایجاد هر نوع ویروسی جلوگیری خواهد کرد.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×