گیلان، زیباکنار
0133416

گردشگری هیجان‌انگیز در جنگل‌های شمالی ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
جنگل‌های شمالی ایران

شمال ایران دارای مناطق سرسبز زیبایی است که سبب‌شده است تا گردشگری جنگل‌های شمالی ایران رونق‌یافته و علاقه‌مندان زیادی را جذب کند.

اگر عاشق ماجراجویی و غرق شدن در دنیایی خیال‌انگیز هستید، بدون شک حتی از تصور گشت‌وگذار در جنگل‌های زیبا و جادویی شمال حس و حال خوشایندی خواهید داشت. حال تصور کنید در واقعیت قرار است به این جنگل‌های زیبا سفر کنید.

انتخاب اول شما کجاست؟ کدام جنگل‌های شمالی را برای یک سفر هیجان‌انگیز انتخاب می‌کنید؟ جنگل‌های سیاه‌بیشه یا جنگل‌های گیسوم؟ شاید هم قصد سفر به جنگل لاجیم را کنید که یکی از کهن‌ترین جنگل‌های شمال است.

اگر شما هم نمی‌دانید به کدام جنگل سفر کنید و چه گزینه‌هایی را برای این سفر پیش رو دارید با ما همراه باشید. قصد داریم زیباترین جنگل‌های شمالی را برای یک سفر هیجان‌انگیز و پر انرژی معرفی کنیم.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گردشی در جنگل‌های شمالی ایران

جنگل لاجیم در سوادکوه

صحنه‌ای را تصور کنید که جاده‌ای پر فراز و نشیب در پیش روی شماست و در حاشیه این جاده درختانی انبوه و سربه‌فلک‌کشیده در هم تنیده‌اند. درختانی که توانسته‌اند با قدرتی باورنکردنی از دل یخبندان‌های سرد تاریخ، سر سلامت به در بیاورند. این درختان، اکنون در پیش چشمان شما در حاشیه یک جاده جنگلی مه‌گرفته نقش بسته‌اند.

این تصویر، تصویری نیست جز تصویر جنگل لاجیم که در منطقه سوادکوه مازندارن واقع‌شده است. جنگل لاجیم از کهن‌ترین جنگل‌های شمالی است و در نزدیکی روستای لاجیم و در سی کیلومتری پل سفید واقع‌شده است. شما می‌توانید در این سحرآمیز انواع گونه‌های حیوانی همچون روباه را مشاهده کنید و در سکوت دل‌انگیز آن غرق در رویا شوید.

جنگل دالخانی در رامسر

اگر جایی نامی از دالان بهشت شنیدید بدانید که صحبت از جنگل‌های دالخانی ست. این جنگل زیبا در سی‌کیلومتری رامسر واقع‌شده و می‌توانید در آن لذت نفس‌کشیدن در آب‌وهوای ییلاقی را تجربه کنید.

این جنگل در ارتفاع 800‌متری از سطح دریا قرار دارد و چشم‌اندازهایی بی‌کران به افق‌های مه‌گرفته و ابری آسمان در آن پیداست. قدم‌زدن در جای جای این جنگل زیبا می‌تواند روح و جان شما را جلا بخشد.

جنگل دالخانی را می‌توان از تمیزترین و بکرترین جنگل‌های شمال دانست. حتی در روزهای طاقت‌فرسا و گرم تابستان نیز می‌توان به آغوش این جنگل سرسبز با هوای مطبوع و لطیفش پناه برد و از خنکای هوا محظوظ گشت.

اگر قصد خرید ویلا سنددار شمال را دارید، ما مشاوره‌های لازم را به شما خواهیم داد.

جنگل سه‌هزار در تنکابن

یکی از جنگل‌هایی که نام آن را به کرات شنیده‌اید، بی‌شک جنگل سه‌هزار است. این جنگل زیبا شهرت زیادی دارد و این شهرت را مدیون چشمه‌های آب گرمی است که در ارتفاعات آن جاری ست.

از جاذبه‌های دیدنی اطراف جنگل‌های سه‌هزار می‌توان به غار دانیال، آب گرم فلک‌ده و پارک جنگلی چالدره اشاره کرد. شما می‌توانید در جنگل‌های سه هزار از صدای آواز پرندگان خوش‌آوا و رودهای خروشان لذت ببرید و غرق در طبیعت رویایی و دل‌انگیز این جنگل زیبا شوید.

جنگل اومال در نکا

جنگل اومال در شهرستان نکا واقع‌شده و یکی از جذاب‌ترین و خوش‌رنگ و لعاب‌ترین جنگل‌های شمال کشور محسوب می‌شود. این جنگل دارای طبیعتی رنگارنگ و خیره‌کننده است که در روزهای مختلف سال چهره‌ای زیبا و متفاوت به‌خود می‌گیرد.

آنچه در این جنگل بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند سکوت بی پایانی است که در آن جاری بوده و هر از گاهی با صدای وزیدن بادهای ملایم در شاخ و برگ‌های در هم تنیده درختان درهم شکسته می‌شود.

اگر عاشق طبیعت سحرآمیز پاییز و برگ‌های رنگارنگ درختان جنگلی هستید توصیه می‌کنیم حتماً از جنگل اومال در فصل پاییز دیدن‌کنید.

در نظر دارید خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال داشته باشید؟ ما کمکتان خواهیم کرد.

جنگل النگدره گرگان

اگر می‌خواهید جادوی پاییز را از نزدیک ببینید، شما را دعوت به غرق شدن در دنیای خیال‌انگیز جنگل النگدره در گرگان می‌کنیم. این جنگل زیبا در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا واقع‌شده است و زیستگاه حیوانات زیادی است.

در فصل بهار این جنگل زیبا سراسر عطر شکوفه‌های خوش‌رنگ بهاری را به‌خود می‌گیرد و در پاییز جادوی بی‌نظیر خود را رو می‌کند. شما می‌توانید در این جنگل زیبا در شهر گرگان لذت دوچرخه‌سواری و قدم‌زدن در بین درختان انبوه جنگلی در سکوتی آرامش‌بخش را تجربه کنید.

جنگل جوارم در زیرآب

یکی از بکر ترین و خلوت ترین جنگل‌های شمالی جنگل جوارم است که دارای مراتع سرسبز و جنگل‌های انبوه زیبایی است. در این جنگل زیبا انواع امکانات تفریحی موجود است. درختان زیبایی در این جنگل وجود دارند که تماشای آن‌ها از نزدیک بی‌شک برایتان جذاب خواهد بود.

گونه‌های گیاهی همچون:

  • افرا
  • راش
  • گردو
  • بلوط
  • انجیر

در این جنگل وجود دارند. بخش از این جنگل به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده است و زیستگاه حیواناتی همچون پلنگ و خرس در آن وجود دارد.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جنگل کشپل در نور

این جنگل فوق‌العاده در فاصله کمی از چمستان قرار دارد. شما می‌توانید با سر زدن به جنگل کشپل در نور از گونه‌های گیاهی جذابی همچون بلوط و افرا دیدن‌کنید و به‌چشمه‌های آب معدنی دسترسی داشته‌باشید. سفر به این جنگل زیبا با چشم‌اندازهای بی‌نظیرش در پاییز به شما توصیه می‌شود.

جنگل لفور در بابل

جنگل لفور را باید از نزدیک ببینید تا متوجه اعجاب انگیز بودن آن شوید. جنگلی با درختان سربه‌فلک‌کشیده، آبشارهای خروشان و چشمه سارهایی زلال که جان می‌دهد برای یک گردشگری هیجان‌انگیز.

این جنگل زیبا متعلق به‌دوران ژوراسیک است و قدمتی کهن دارد. بعد از سه‌ساعت پیاده‌روی در این جنگل به هفت‌آبشار خواهید رسید که یکی از زیباترین آبشارهای مازندران است. شما می‌توانید در این جنگل از امکانات نسبتاً خوبی برخوردار شوید  با این حال حتماً از یک راهنما کمک بگیرید.

برای فروش زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری درباره جنگل‌های شمالی ایران

گشت‌وگذار در جنگل‌های شمال شما را وارد دنیایی جدید می‌کند که سراسر هیجان و شگفتی است. با سفر به این جنگل‌ها با انواع گونه‌های گیاهی و حیوانی آشنا می‌شوید و لذت نفس‌کشیدن در اتمسفری پاک با اکسیژن خالص را تجربه خواهید کرد. دقت داشته‌باشید که برای سفر به برخی جنگل‌های شمال وجود یک راهنما و راه بلد الزامی است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×