گیلان، زیباکنار
0133416

سفر به بهشت املش در گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
املش در گیلان

گیلان جاذبه‌های بسیار زیادی دارد که هرکدام در نوع خود دیدنی و شگفت‌انگیز است. در این میان بهشت املش در گیلان واقعاً یکی از زیباترین مناطق استان گیلان است. املش به بهشت گیلان شهرت دارد چون مناظر بهشتی املش هوش از سر انسان می پراند. در این مطلب سفری به املش خواهیم داشت.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهشت املش در گیلان کجاست؟

املش نام شهری در استان گیلان است که مرکز شهرستانی به‌همین نام است. شهر املش در 76 کیلومتری رشت قرار دارد. این شهر و شهرستان در شرق استان گیلان قرار دارد و برای رفتن به املش شما باید به شرق گیلان بروید و از آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود بگذرید.

فاصله استان تهران تا املش گیلان در حدود 5 ساعت است. شهرستان املش با شهرستان‌های رشت، رودسر و لنگرود همسایه است. املش به معنای آب راکد است و دلیل نامگذاری این شهر به این اسم به‌طور واضح مشخص نیست.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شهرستان املش چندان بزرگ نیست اما جاذبه‌های بسیار دیدنیای دارد و هر ساله مسافرین و گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند. شهر املش قدمت زیادی دارد و قدمت آن به‌دوران صفویه بازمی‌گردد.

این شهر و شهرستان به‌دلیل وجود مناظر زیبا، آب‌وهوای خوش و کوه‌های سرسبز و مرتفع به منطقه‌ای بهشتی تبدیل شده است که روح و جسم انسان را جلا می‌دهند.

جاذبه‌های املش

املش دارای جاذبه‌های فراوانی است که در زیر به چند مورد از آنها پرداخته شده است:

ییلاق هلودشت

هلودشت که در واقع دهکده و روستایی ییلاقی است در شهرستان املش استان گیلان، انتهای دهستان لات لیل قرار دارد و دارای زیبایی بی‌نظیری است که چشم‌ها را خیره می‌کند.

این منطقه ییلاقی زیبا را با نام‌های هالی دشت، هلی دشت و هلیودشت نیز می خوانند. از مرکز شهر املش تا هلودشت حدود 30 کیلومتر مسافت است که می‌توان به‌سرعت آن را پیمود.

آیا قصد خرید ویلا در نور را دارید؟ ما به شما کمک می‌کنیم.

پس از رسیدن به املش کافی است در در جاده لات لیل به بلوردکان حرکت کنید تا به‌راحتی به به روستای هلودشت برسید. هلودشت در انتهای یک مسیر خاکی قرار دارد.  این ییلاق دارای درختان بسیار زیبا، پوشش گیاهی متنوع، دشت‌های بزرگ و سرسبز، مزارع چای و  حیات وحش دیدنی است.

یکی از زیبایی‌های منحصر بفرد ییلاق هلودشت، وجود مه  و ابر در آن است. در بسیاری از مواقع شما در این ییلاق مه و ابر مشاهده می‌کنید  که به‌دلیل ارتفاع این ییلاق از سطح دریا است. وجود مه و ابر در دل درختان و دشت‌ها واقعاً مناظری رویایی و خیال‌انگیز را در این منطقه ییلاقی به‌وجود آورده است.

برای خرید ویلا در سعادت آباد نور با هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

ییلاق خصیل دشت

ییلاق خصیل دشت، از دیگر جاذبه‌های املش است که دارای مناظری جذاب و دیدنی است و نام یک روستا در آن منظقه نیز هست. دشت‌های زیبا، آب‌وهوای مناسب و درختان سرسبز و زیبا از جمله چیزهایی است که شما می‌توانید در این ییلاق زیبا مشاهده کنید.

عمارت صوفی‌ها

به جز آثار طبیعی، در املش آثار تاریخی نیز پیدا می‌شود. یکی از این آثار تاریخی عمارت صوفی ها است. این عمارت زیبا در زمان قاجاریه ساخته‌شده است و دیدن کردن از آن خالی از لطف  نیست. این خانه زیبا دارای گچ بری های جذاب و پنجره‌های آبی رنگ زیبایی است و به‌شکل زیبایی ساخته‌شده است.

تالاب زربیجار

استان گیلان مهد زیبایی‌های طبیعی خدادادی است. وجود آبگیرهای زیاد در این استان زیبا علاوه بر این که باعث ذخیره آب برای کشاورزان می‌شود، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری به‌حساب می‌آید.
تالاب یا آبگیر زربیجار یکی از این دیدنی‌های بسیار زیبا در شهرستان املش است. این آبگیر زیبا در کنار و حاشیه جاده محلی رودسر به املش قرار دارد و  از دوبخش تشکیل شده است.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دورتا دور آبگیر، جاده خاکی قرارد دارد و می توان به‌راحتی دور این استخر طبیعی زیبا گردش و تفریح کرد.  نیزار اطراف این تالاب و خزه‌های سبز آن باعث‌شده‌اند تا مناظری زیبا و دیدنی ایجاد شود که برای عکاسی کردن نیز بسیار مناسب هستند. خوبی این تالاب این است که محلی است و به‌همین دلیل تا حد خوبی از آلودگی در امان مانده است.

روستای بلوردکان

اگر عاشق رودخانه و جنگل هستید پس روستای بلوردکان املش برای شما بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. این روستا در 17 کیلومتری املش قرار دارد و دارای مناظری زیبا و دیدنی است. در این منطقه زیبا شما می‌توانید بکرترین مناظر را مشاهده کنید و از آب‌وهوای معتدل و بی‌نظیر آن نیز بهره ببرید.

آبشار سیاه تاش

اگر دوست دارید تا از آبشار سیاه تاش در املش دیدن‌کنید باید به 20 کیلومتری مرکز شهرستان املش بروید. این آبشار که از جاذبه‌های دیدنی املش است هر ساله خیلی‌ها را به سوی خود می‌کشاند. برای دیدن ان نیاز دارید تا 2 کیلومتر را در دل جنگل پیاده‌روی کنید.

روستای گمشده تمیجان

تمیجان روستایی است که به‌دوره صفویه برمی‌گردد. روستای گمشده تمیجان از جاذبه‌های تاریخی این شهر است که دیدن آن خالی از لطف نیست. تمیجان به‌معنای کاروانسرای جان است و روستایی مدفون‌شده در دل شهر املش است. دیوارهای سنگی، گورستان، سفالینه‌های متعدد و دیگر موارد از جاذبه‌های روستای تمیجان است. این روستای گمشده اکنون به‌موزه تبدیل‌شده است و شما می‌توانید به‌راحتی از آن دیدن‌کنید.

برای خرید ویلا در بهدشت چمستان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهشت املش در گیلان به‌جز موارد بالا دارای جاذبه‌های دیگری مانند قلعه نشین شاه املش، پل شاه عباسی، سه شنبه بازار، روستای رانکوه و دیگر موارد نیز هست. اگر به‌دنبال خرید ویلا در شمال هستید پس می‌توانید روی شرکت انبوه‌سازان آرش حساب خاص و ویژه‌ای باز کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×