گیلان، زیباکنار
0133416

چطور یک آباژور مناسب برای اتاق انتخاب کنیم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-17
آباژور مناسب

یکی از بهترین دیزاین‌هایی که برای خانه باید در نظر گرفت استفاده از آباژور است که باعث روشنایی خانه می‌شود. خرید آباژور برای بخش‌های مختلف خانه کاملاً بستگی به‌سلیقه شما و انتخاب‌هایتان دارد. شاید بهتر باشد مسئله‌ای را به این موضوع ربط بدهیم؛ آن هم در ایران باستان که همیشه مشعلی در خانه‌ها قرار داده می‌شد به‌منظور روشنایی و گرما بخشی، آباژور هم مانند مشعلی می‌ماند که یاد نیاکان مارا برای ما زنده نگاه می دارد. انتخاب آباژور مناسب برای اتاق موضوع مهم این مقاله است.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انتخاب آباژور مناسب برای اتاق

آباجور های یکی از لوازم روشنایی محسوب می‌شوند که فضای دلپذیر را به اتاق شما می‌دهد، در اتاق خواب، در پذیرایی و… می‌توانید از آن استفاده کنید. آباژور ها اندازه های مختلفی دارند که عبارت است از:

برای خرید ویلا شهرکی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • آباژور ایستاده
  • و آباژور پایه دار
  • آباژور رومیزی

آباژور علاوه بر کاربردی که دارد باعث زیبایی خانه هم می‌شود، شما می‌توانید خرید آباژور را برای خانه خود در نظر بگیرید، در ادامه می‌خواهیم برای شما شیوه انتخاب آباژور مناسب خانه را برشماریم، با ما همراه باشید.

ازچه سبک آباژوری برای منزل استفاده کنیم؟

آباژور یکی از وسائل لوکس و مدرن است؛ که فضای خانه را شیک می‌کنند. آباژور ها در انواع مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که معمولاً جنس بدنه آن‌ها از چوب است و دارای کلاهکی پارچه‌ای است و درون این کلاهک محل قرار‌گیری لامپ است. می‌توانید در بخش پذیرایی و یا ناهار خوری 2 آباژور بلند قرار دهید تا فضایی رمانتیک به شما ببخشد.

برای خرید ویلا کلنگی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر بخواهیم انواع آباژور ها را نام ببریم، دارای پایه های تک رنگ و ظریف و متالیک با کلاهک های ساده‌ای هستند. برخی کلاهک ها چین دار هستند، برخی آباژور ها دارای پایه های سنگی یا مجسمهای هستند. با توجه به‌سلیقه و طریقه استفاده می‌توانید هر نوع سبکی را که خواستید در هر کجای خانه استفاده کنید.

انتخاب آباژور بر حسب رنگ

دکوراسیون منزل بسیار دارای اهمیت است؛ اگر منزلتان به سبک چوبی است و بیشتر از رنگ‌های قهوه‌ای استفاده کرده‌اید می‌توانید، از آباژور هایی که پایه های چوبی دارند استفاده کنید. اگر سبک دکوراسیون منزلتان به سبک سلطنتی است، بنابراین پایه های آباژور شما هم باید به سبک فلزی یا سلطنتی باشد. سعی کنید آباژور خود را با فضا ست کنید، برخی افراد با بی ملاحضگی وسائل خانه را خریداری می‌کنند، که به‌جای زیبایی سازی به ذوق می‌خورد. سعی کنید آباژور را با رنگ مناسبی که در محیط قرار دارد ست کنید، گاهی متضاد هم قشنگ است به شرطی که به موقعیت و شرایط جور دربیاید.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مثلا مبل قهوه‌ای با آباژور کرمی فوق‌العاده زیبا می‌شود. یا اگر مبل‌های صورتی دارید، با آباژور توسی بسیار زیبا می‌شود. اگر فضای خانه شما تیره است و نیاز دارید از آباژور با نور بیشتری استفاده کنید؛ می‌توانید رنگ آباژور را روشن‌تر بخرید. رنگ‌های توسی و سفید و مشکی رنگ‌هایی خنثی هستند که با همه رنگ‌ها جور در می‌آید البته آباژور مشکی به‌جای اینکه فضا را روشنایی بخشد، بیشتر تیره می‌کند، بنابراین از خرید این رنگ خودداری کنید. البته سلیقه هر کس برای خرید وسائل با دیگری فرق دارد، کاملاً به نیاز شما و سلیقه شما ربط دارد.

بهترین جای قرار‌گیری آباژور

  • قرار‌گیری آباژور درپذیرایی در کنار میز تی وی، کنج اتاق، مبلمان، میز ناهارخوری
  • قرار‌گیری آباژور در اتاق خواب بر روی میز پاتختی
  • استفاده از ترکیب رنگی مناسب برای قرار‌گیری آباژور ها

برای چه بخش‌های از خانه آباژور خریداری کنیم؟

  • انتخاب آباژور برای اتاق خواب

آباژور هایی که از مدل پایه کوتاه هستند، می‌توانند بسیار انتخاب خوبی برای اتاق خواب باشند. رنگ آباژور ها را می‌توانید با رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب ست کنید. علاوه بر آن می‌توانید با رنگ تخت یا تابلو هم ست کنید. در نظر داشته‌باشید که از آباژور هایی که در اتاق خواب هستند، طوری استفاده کنید که مناسب موقعیت تخت خواب باشند. معمولاً در برخی مواقع از آباژور های کوچک رو میزی هم برای اتاق خواب استفاده می‌شود.

  • آباژور های پذیرایی

آباژور های کوتاه و یا پایه بلند برای پذیرایی مناسب هستند که فضا را چشمگیر و زیبا می‌کنند. می‌توانید رنگ آباژور ها را در راستای رنگ فرش یا مبل یا پرده و یا کاغذ دیواری ست کنید. همه‌چیز بستگی به‌سلیقه شما دارد. می‌توانید حتی در تضاد با آن رنگ‌ها استفاده کنید. مثلا اگر مبلمان شما رنگ آبی آسمانی یا صورتی و یا قرمز است می‌توانید آباژور با رنگ توسی خریداری کنید. رنگ توسی رنگی خنثی است و می‌تواند فضا را بسیار زیبا کند. می‌توانید آباژور ها را در کنج خانه بگذارید واقعاً فضا را دو چندان زیبا می‌کنند.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در تولد ها و یا مراسمات خاص مانند عید نوروز یا شب یلدا آن را روشن کنید و زیر آن میز سفر هفت سین یا میز یلدایی بچینید. می‌توانید آباژور ها را بین دو مبل بگذارید بین مبل‌ها هم واقعاً زیبایی مبل‌ها و دکوراسیون را زیباتر می‌کند. آباژور ها در انواع و مدل‌های بسیاری طراحی می‌شود که به‌شکل‌های مختلفی است و شما طبق دکوراسیون خود می‌توانید آباژور را با دکوراسیون ست کنید.

  • آباژور برای اتاق کودک

امروزه از آباژور برای اتاق کودکان هم استفاده می‌شود که می‌توانیم اشاره داشته باشیم به تنوع بالا انواع آباژور ها برای اتاق کودکان. شکل‌های کارتونی و کارکتر های این چینی بسیار در آباژور های کودکان دیده می‌شود که طبق سلیقه کودکتان می‌توانید آن را خریداری کنید. اگر اتاق کودک قرمز است، می‌توانید از آباژور سورمهای یا توسی استفاده کنید. اگر اتاق کودک رنگ سبز باشد می‌توانید آباژوری با پس زمینه سفید و نقوش سبز رنگ استفاده کنید.

برای خرید ویلا در رویان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سعی کنید از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا کودک شما خوشش بیاید. رنگ و طرحی شاد که زیبایی کودک را چند برابر زیباتر می سازد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×