گیلان، زیباکنار
0133416

کاشت چمن در ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-11
کاشت چمن در ویلا شمال

کاشت چمن در محوطه ویلا شمال  همچون جلا بخشیدن به یک پیکره بی روح است. چمن با رنگ سبز درخشان و براق خود می‌تواند چشم‌انداز ویلا را زیباتر از همیشه به نمایش درآورد. بنابراین عده زیادی از افراد که اقدام به خرید ویلا در شمال می‌نمایند به‌دنبال آ در پی کاش چمن در ویلا خواهند بود.

کاشت چمن در ویلا در شمال نسبت به کاشت درختان و گیاهان شاید رسیدگی و هزینه کمتری برای مراقبت نیاز داشته باشد بنابراین می‌توان به‌جای گیاهانی که به‌طور پیوسته به رسیدگی نیاز دارند اقدام به کاشت چمن نمود.

کاشت چمن در ویلا انتخابی عالی برای افرادی است که دیر به دیر به ویلای خود سر می‌زنند چرا که اغلب چمن ها تنها به‌واسطه آب دهی با آب باران و کاشته شدن در فضای مرطوب می‌توانند رشد و سرسبزی خود را حفظ کنند. شمال کشور با بارش‌های پیاپی باران در تمامی فصول خود حتی در بهار و تابستان، سرزندگی و درخشش چمن ها را همواره حفظ خواهد کرد. بنابراین اگر به ظاهر ویلای خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید نمای آن، نمایی زیبا و روح بخش باشد، کاشت چمن در ویلا چاره کار شماست. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد. بنابراین با ما همراه باشید.

انواع چمن برای کاشتن در ویلا شمال

شاید تصور کنید تنها یک نوع چمن برای کاشتن در ویلا وجود دارد؛ از همان چمن‌هایی که در پارک‌ها و فضای سبز می‌بینید. اما باید گفت که کاشت چمن در ویلا نیز دارای انواع گوناگونی است و تنها مختص به یک نوع خاص نیست. بنابراین می‌توانید با توجه به نوع چمن و همچنین هزینه کاشت آن، انتخابی معقول و مناسب داشته‌باشید.

چمن بهیا

چمن بهیا یک نوع چمن معروف در دنیا است که در محوطه‌سازی ویلا نیز بسیار پر کاربرد است. چمن بهیا دارای ریشهای قدرتمند بوده و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند. در واقع هدف از کاشت چمن در ویلا تنها توجه به جنبه‌های زیبایی بخشی و سرسبزی آن نیست بلکه می‌توانید با اهداف کشاورزی و مراقبتی از خاک و حفظ سلامت آن، اقدام به کاشت چمن نمایید؛ در این صورت با تیر دو نشان خواهید زد.

چمن بهیا، چمنی مقاوم در برابر کمبود آب، سرما و عدم وجود نور آفتاب است، بنابراین بارش‌های شمالی برای رشد و سرزندگی آن کافیست و نیازی به آب دهی های مداوم وجود ندارد. حتی در مناطق ابری که خبری از نور آفتاب در تمام فصول سال نیست، این چمن می‌تواند رشدی عالی به‌واسطه بارش و رطوبت کافی هوا داشته باشد. همانطو که گفتیم، مقاوت این نوع چمن ویژگی اصلی آن است.

اگر می‌خواهید چمن‌های ویلای شما دارای ظاهری متراکم و انبوه باشد، این نوع چمن شاید انتخاب خوبی برای ویلای شما نیست چرا که ظاهر آن، ظاهری انبوه ناست ولی در عوض دارای برگ‌هایی پهن است که می‌تواند در کنار سایر گیاهان و درختان کاشته شده در محوطه ویلا، هارمونی جالب و جذابی ایجاد کند. چرا که برگهای آن همانند گیاهان به‌نظر می‌رسد.

چنانچه قصد کاشت این نوع چمن در ویلا در شمال را دارید، بهتر است کاشت آن را تمدید و تکرار کنید چرا که دارای بافتی درشت و پراکنده است. با این حالی این موضوع باز هم به خواست و سلیقه شما باز می‌گردد. برای برخی مناطق از محوطه ویلا این نوع بافت بهتر از بافت‌های متراکم و انبوه است.

چمن اروای خزن

تا به حال به چمن‌های زمین گلف دقت کرده‌اید؟ چمن‌هایی متراکم با بافت انبوه که زمین را سبز یکدست نموده‌اند. کاشت این نوع چمن در ویلاهای شمالی بسیار مرسوم است چرا که دارای بافتی انبوه بوده و برای افرادی که به چمن مصنوعی علاقه‌ای ندارند می‌تواند انتخابی عالی و مشابه باشد.

تنها مورد مهم در مورد کاشت این چمن در ویلا، نیاز آن به کوتاهی مداوم است. بنابراین اگر قصد دارید این نوع چمن را در ویلا بکارید، بایستی حواس‌تان به مراقبت های آن باشد. رشد چمن به‌هیچ‌عنوان متوقف نمی‌شود و بایستی به‌طور پی در پی آن را هرس کنید.

برعکس چمن بهیا، این چمن نیاز شدید به آب دارد و در برابرخشکی چندان مقاوم نیست. شاید بعد از مدت‌ها عدم رسیدگی به این چمن متوجه زرد و خشکیده شدن آن‌ها شوید، بنابراین ظاهر ویلای شما نیز به‌طور کلی زیر سوال خواهد رفت. اگر اهل مراقبت و رسیدگی به ویلا هستید و به‌طور مداوم حواس‌تان به فضای سبز هست، کاشت این نوع چمن می‌تواند انتخابی مناسب باشد در غیر این صورت، چمن ها رفته رفته زرد و پلاسیده خواهند شد.

مقاومت این چمن در برابر کم نور بودن محیط متوسط است اما به پای چمن بهیا نمی‌رسد، بنابراین علاوه بر آب کافی بایستی نور مناسب نیز به آن تابیده شود. نکته قابل توجه در مورد این چمن که البته مزیت آن نیز محسوب می‌شود این است که پا خور خوبی دارد و قدم‌زدن روی آن موجب خراب‌شدن ظاهر چمن نمی‌شود بنابراین برای مناطقی در ویلا که در حوزه تردد هستند نیز انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

کاشت چمن در ویلا شمال توسط چه کسی باید انجام شود؟

مجموعه‌های معتبر که در این زمینه تخصص دارند می‌توانند در این مسیر همراه شما باشند. کاشت چمن در ویلا شمال بایستی با توجه به فاکتورها و عوامل گوناگونی صورت پذیرد. به‌عنوان مثال نوع منطقه‌ای که ویلای شما در آن استقرار یافته در نوع چمن انتخابی موثر است چرا که میزان تابش نور خورشید، میزان بارش باران، سطح رطوبت هوا و نوع خاک در مناطق مخلف متفاوت است. کاشت چمن تنها یک بذرپاشی ساده نیست بلکه به داشتن تخصص در حوزه طراحی فضای سبز و نما بستگی دارد. افرادی که در این کار ماهرند به‌خوبی می‌دانند که کدام بخش‌ها از محوطه ویلا احتیاج به کاشت چمن دارند و نوع چمن انتخابی را با توجه به عوامل مختلف تأثیرگذار انتخاب می‌کنند.

کاشت چمن در روف‌گاردن در ویلا

یکی از موارد کاشت چمن در ویلا، در روف‌گاردن است که در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده. در روف‌گاردن می‌توان به‌طور متمرکز و یا پراکنده اقدام به کاشت چمن نمود اما در این بین نکات مهمی را باید در نظر گرفت.

چمن‌هایی که برای کاشته شدن در روف‌گاردن در نر گرفته می‌شوند، بایستی به سطح متعادلی از آب و رطوبت احتیاج داشته‌باشند. چمن‌های آب دوست ممکن است به سازه و متریال‌های استفاده شده در ساخت ویلا آسیب بزنند. بنابراین میزان آب مورد نیاز برای رشد آن‌ها نباید بیشاز حد مجاز باشد. همچنین از آنجایی که سطح خاک در روف‌گاردن لایهای نازک است، چمن‌های کاشته شده نباید دارای ریشهای بلند یا عمیق باشند. بسیاری از افراد حتی کاشت خزه را در روف‌گاردن ترجیح می‌دهند. با این حال افراد متخصص و کارشناسان این حوزه به‌راحتی می‌توانند شما را در انتخاب نوع چمن برای کاشته شدن در ویلا راهنمایی کنند.

هزینه کاشت چمن در ویلا شمال چقدر است؟

هزینه کاشت چمن در ویلا به عوامل مختلفی بستگی دارد از این رو نمی‌توان قیمت از پیش تعیین‌شدهای را ارائه داد.

عوامل موثر در قیمت کاشت چمن در ویلا  شمال عبارتند از متراژ فضای سبز، طراحی فضای چمن کاری، نوع چمن و بذری که قرار است کاشته شود و همچنین نیروی متخصصی که قرار است این فرآیند را اجرا نماید. با کیفیت و استاندارد بودن شیوه کار و تحویل آن در دستمزد کارشناسان بسیار تأثیرگذار است. اینکه قبل از پاشیدن بذرها، علف‌های هرز کنده شوند، خاک مناسب چمن کاری تهیه شود، کود مناسب به چمن ها داده شود و سایر نکات کاشت چمن، بایستی توسط این افراد رعایت شود.

به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن محوطه‌ای زیبا و چشم‌نواز از مجموعه‌های حرفه‌ای در کاشت چمن و پیاده‌سازی فضای سبز کمک بگیرید. در این صورت نیازی به نگرانی‌هایی از بابت مراقبت های بعد از کاشت نخواهید داشت چرا که این مجموعه ها به‌طور عمده‌این خدمات را نیز ارائه می‌دهند.

نتیجه‌گیری

افراد با سودای چشم‌اندازهای سرسبز و دل‌انگیز به شمال سفر می‌کنند و اقدام به خرید ویلا در شمال می‌نمایند. شما می‌توانید پیش از خرید ویلا در مورد محوطه‌سازی و پیاده‌سازی فضای سبز و کاشت چمن با سازندگان ویلا صحبت کنید. مجموعه شهرک‌سازان آرش در این باره به‌طور کامل از صفر تا صد مراحل را پیاده‌سازی خواهند کرد. چنانچه قصد داشتن ویلایی سرسبز با طراحی خاص و جلوه بخش را دارید، می‌توانید کاشت چمن را در فرآیند های بعد از ساخت ویلا لحاظ نمایید.

داشتن فضایی سرسبز و شاداب موجب تغییر و تحول در روحیه شما خواهد شد. بنابراین از آن غافل نشوید و بهترین نوع پوشش گیاهی سازگار با منطقه جغرافیایی ویلای خود را انتخاب کنید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×